Fotoreportage

Op de zaterdagmarkt in centrum Mechelen verzamelde een veelkoppige PVDA-ploeg handtekeningen voor de petitie tegen de Turteltaks. Weinig mensen die niet weten waar het om gaat: 100 euro extra betalen voor elektriciteit, om zo de schuldenberg van de subsidies voor zonnepanelen weg te werken. De verontwaardiging is groot, en dus lopen de handtekeningen ook vlotjes binnen. Zo'n 250 werden er geteld. Annemie Turtelboom was er bij en keek ernaar.

Fotoreportage

De PVDA was in Mechelen opnieuw sterk vertegenwoordigd in de jaarlijkse 1 mei-stoet. Met ruim 90 mensen stapten we op. 's Avonds had in zaal "De Plaon" de tweede editie plaats van onze 1 mei Fiesta. Het publiek werd getrakteerd op memorabele optredens van Zombie Butterfly, Werner Van Rillaer, Piaza en Dirk Tuypens. Het programma werd besloten met een begeesterende speech van Peter Mertens. DJ Touria vrolijkte het geheel op met aanstekelijke muziek. Een impressie in beeld.

Fotoreportage

In het kader van Mechelen4Gazakids, een samenwerkingsverband van verschillende Mechelse verenigingen, organiseerde PVDA-Mechelen op 28 februari een benefiet ten voordele van een weeshuis in Gaza. Ruim 150 aanwezigen genoten van een gevarieerd programma: stand up comedy door Youssef El Moussaoui, muziek van Abder, Hicham Mansour en Samia Sabri. Het publiek werd ook getrakteerd op erg smakelijke hapjes en dessertjes. De opbrengst wordt op acht maart officieel overhandigd op het afsluitend evenement van Mechelen4Gazakids.

Fotoreportage

Wie vorige zaterdag onder een stralende zon de Mechelse markt aandeed, kon er niet omheen: de PVDA+ was alom aanwezig. Met een uitgebreid team was de PVDA+ van alle partijen ontegensprekelijk het sterkst vertegenwoordigd. Folders en kandidatenkaartjes gingen vlotjes van de hand. Het campagneteam verzamelde heel wat positieve reacties. Volgende zaterdag gaan we er nog een laatste keer met evenveel enthousiasme tegenaan.

Fotoreportage

Na een succesvolle deelname aan de 1 mei optocht door het centrum van de stad, kwamen meer dan honderd mensen afgezakt naar zaal "De Plaon" voor de 1 mei Fiesta van de PVDA+.

De fanfare Naghma Chamalya, die ons ook bij de optocht begeleidde, zorgde meteen voor de juiste sfeer. De Marokkaanse hapjes en gebakjes werden zeer gesmaakt.

Marc Vandepitte, derde op de Antwerpse lijst voor het Vlaams parlement, stelde kort het programma van de PVDA+ voor en introduceerde de Mechelse kandidaten.