PVDA Mechelen bezoekt de stakers van Mondelez

Bij multinational Mondelez werd maandag 27 maart het werk neergelegd. De Mechelse PVDA ging de stakers haar steun betuigen.

Mondelez is een grote voedselmultinational die verschillende bekende merken groepeert, zoals Côte d'Or, LU, TUC, Prince en Carte Noire. Het bedrijf boekt jaarlijks miljarden euros winst. Maar voor de aandeelhouders is het nooit genoeg. Rationaliseren dan maar. Dat betekent in grote lijnen hetzelfde werk doen met minder mensen. Gevolg: ontslagen en toenemende werkdruk.

Om daar tegen te protesteren legden de vestigingen van Mondelez op maandag 27 maart wereldwijd het werk neer. Dat is vrij uitzonderlijk. In Mechelen is er ook een vestiging, vlakbij het station. Daar werken nu een kleine 300 mensen. Deze vestiging kan door de nieuwe rationaliseringsplannen hard getroffen worden. Liefst één op vier jobs zou men daar willen schrappen.

De stakingsbereidheid in Mechelen was heel groot. PVDA Mechelen ging de stakers een hart onder de riem steken. Onze troubadour van dienst zorgde voor ambiance. We wensen de werknemers van Mondelez veel strijdbaarheid en succes met hun acties.

Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Foto's PVDA Mechelen