Nieuws - PVDA Mechelen

PVDA on Tour in Mechelen

Geschreven door Peter Bogaerts | 25 april 2024

Op zaterdag 20 april streek PVDA On Tour neer in Mechelen. Peter Mertens en Amina Vandenheuvel kwamen het programma toelichten en er was een boeiende vragenronde. Heel wat deelnemers gaven zich op om te helpen in de campagne door een affiche mee te nemen, zich op te geven om te helpen bij het verspreiden van folders of anderen te overtuigen om voor de PVDA te stemmen. Lees hier de korte samenvatting en bekijk de foto's.

Mechels gemeenteraadslid Dirk Tuypens was gastheer en introduceerde de gastsprekers. Peter Mertens is lijsttrekker voor de Kamer en algemeen secretaris van de PVDA. Amina Vandenheuvel is voorzitter van RedFox Antwerpen en staat op plaats vier als kandidaat voor het Vlaamse parlement.
In het eerste deel werden onze speerpunten in de campagne voorgesteld met telkens twee voorstellen. Het eerste speerpunt is eerlijke belastingen met de miljonairstaks en het sluiten van fiscale achterpoortjes bij grote bedrijven. Het tweede speerpunt is koopkracht met het afschaffen van de BTW op basisgoederen en vrije loonsonderhandelingen als voorstellen. Het derde speerpunt is het aanpakken van de graaicultuur met het afschaffen van dikke vertrekpremies voor politici en minder ministers als voorstellen. Het vierde speerpunt is klimaat met sterk openbaar vervoer en sociale klimaatmaatregelen als voorstellen. Tijdens de vragenronde werden vragen gesteld over de eerder genoemde voorstellen, maar ook over buitenlands beleid. Ontdek onze speerpunten en programma hier op onze website.

Met dank aan Stefaan Van Parys  voor de foto's.