PVDA Mechelen helpt na overstromingen

Op 21 juli trokken enkele Mechelse leden naar Verviers om te helpen met het opkuisen na de overstromingen. De schade is immens en vele handen zijn nodig om alles op te ruimen en te herstellen. Enkele weken later vertrok er 45 liter soep vanuit Mechelen voor de vele slachtoffers die in verwoeste huizen leven en zich moeten behelpen zonder keuken of zonder gasaansluiting. Hier een kort verslag met foto's.

Op 21 juli trokken Loes, Philip, Paul en Lode naar Verviers om te helpen met opruimen. De ravage was toen niet te overzien en met hun helpende handen werden enkele kelders leeggemaakt. Een stevige taak die samen met vele andere vrijwilligers uitvoerden. Op andere dagen trokken onder andere Suzette, Micheline en Geert naar Verviers om op te ruimen.

Op 15 augustus ging een ploegje met Mechelse soep op pad in Verviers. Soep met brood en boter als voeding en troost. Vele handen maakten gelukkig weinig werk. Michelle schonk een stapel mega- courgetten, Raf, Annelies en Philip zorgden voor het bereiden van de soep. Raf vulde de soep aan met tientallen broden en handige botertjes. Ludo en Annika leenden hun auto met een volle benzinetank uit waarmee Peter en Geoffrey de soep naar Verviers brachten. De soep werd in het partijsecretariaat, de lokale draaischijf van de SolidariTeams, opgewarmd. Ondertussen kwamen Els en haar gezin achterna om te helpen met het rondbrengen van de soep. Enkele plaatselijke vrijwilligers gingen met een derde wagen vol huishoudspullen, brood en schoenen mee. De zeer dankbare gezichten van de mensen die ze aantroffen was hun beloning. Op het einde van de ronde werd nog iemand die een dokter nodig had naar het plaatselijke ziekenhuis gebracht (dat gelukkig grotendeels gespaard gebleven was).

soep 3
soep 6