In actie tijdens coronacrisis

Ook tijdens de coronacrisis staat PVDA Mechelen niet stil. Er werden tientallen affiches opgehangen, mondmaskers gemaakt, gezongen voor bejaarden, gewerkt als vrijwillig-verpleger, voedselpaketter verdeeld, personeel van ziekenhuis en supermarkten bedankt. Er is nog meer op komst. Kijk dus op een later moment zeker opnieuw.

Nadia in actie

Nadia Charradi zette haar beste beentje voor in de organisatie van voedselpakketten aan hulpbehoevende tijdens de Ramadan en het samenbrengen van de verschillende Mechelse moskees voor een bedanking van het personeel van algemeen ziekenhuis Sint-Maarten. Meer informatie kan je hier en hier vinden.

Een lekkere dank-u-wel voor het personeel in de supermarkt

Enkele actieve leden brachten een bezoek aan een supermarkt in de buurt om het personeel te bedanken voor hun inzet. Klik hier voor enkele foto's: 1, 2, 3.

Muzikaal plezier en troost

Suzette, actief PVDA-lid, is verpleegster in het bijzonder onderwijs. Ze behoort gelijk tot een risicogroep voor corona. Maar ze heeft ook een prachtige stem. Daarmee brengt ze muzikale troost op veilige afstand aan deze Mechelse bejaarden met ondersteuning van pianist Geert van PVDA Wilrijk.

Ze bracht op vraag van Straathoekwerk Mechelen ook een verrassingsconcert in de Varkensstraat. HLN maakte een verslagje en een korte video. Je kan het hier vinden. Straathoekwerk filmde ook hun versie van Bella Ciao

Massaal filmpjes insturen van dat lied voor een collage op 1 mei was ook de opdracht van de #BellaCiaoChallenge (zie foto links). Hier kan je een link vinden naar de versies van Dirk en Werner.

Steun voor de zorg

Ann, Suzette en anderen gingen aan de slag met stof en naaimachine voor het maken van mondmaskers en schorten voor diverse zorgverleners en zorginstellingen.

Philip, Mechels PVDA-militant in hart en nieren en verpleger in een CLB (centrum voor leerlingenbegeleiding), werkte tijdens het paasweekend en het weekend daarop mee als vrijwilliger in een Mechels woonzorgcentrum.
Waarom hij zijn vrije tijd en vakantie daaraan opoffert? Zijn antwoord is kort: "omdat de Cubanen dat doen". En hij voegt eraan toe, "de Cubanen geven niet weg wat ze teveel hebben maar ze delen wat ze hebben". Die solidariteit raakt hem. Hier kunnen wij alleen maar van leren.
Hij vreest wel dat zijn bijdrage maar een druppel is op een hete plaat. In de zorg is het alle dagen crisis en zeker in de ouderenzorg. Het personeel werkt zich kapot.

Bellen met onze leden

We weten graag hoe onze leden het stellen, of we hen kunnen helpen en wat ze denken van het beleid en onze voorstellen. Een telefoontje met een luisterend oor dat door velen werd gesmaakt.