Opwaarts in 2023 - Nieuwjaarsreceptie

Met meer dan honderd aanwezigen zette PVDA Mechelen het nieuwe jaar strijdbaar in. Naast de traditionele nieuwjaarstoespraak van gemeenteraadslid Dirk Tuypens, waren er ook toespraken van kersvers provinciaal voorzitter Anne Delespaul en Vlaams parlementslid Jos D'Haese. Laurissa De Wit stelde de Redfox-werking in Mechelen voor en vzw De Keeting werd gefeliciteerd voor hun jarenlange inzet voor mensen in armoede. Pianist Lieven Laureys voorzag de avond van een muzikale noot. Lees hier meer en bekijk de foto's.

Jos D'Haese vertelde over hoe lokaal beleid heel anders kan met de PVDA mee in het bestuur, over de strijd voor betaalbare energieprijzen en over het falen van de Vlaamse regering. Dirk Tuypens bedankte alle bussers van de Mechelse editie van de Franken Teut en bekritiseerde het Mechelse woonbeleid. Anne Delespaul verwees naar de doelstellingen die op ons nationaal en provinciaal congres werden uitgewerkt. Hierin kregen het belang en de kracht van de jeugd en de werkende klasse bijzondere aandacht. Maar ook het klimaatelitisme van Mechelse stadsbestuur werd aan de kaak gesteld.