Raoul Hedebouw en Dirk Tuypens over de pro-Palestijnse actie in Mechelen

De pro-Palestijnse actie van zaterdag 6 januari 2024 in Mechelen bleef niet onbesproken in de 'Raoul live' van dinsdag 9 januari. Onze nationale voorzitter wijst naar de hypocrisie van het Europees en Belgisch beleid, de onaanvaardbare aanpak van Hind Eljadid door de Mechelse politie en steekt de activisten een hard onder de riem: "We moeten verder gaan met de strijd!"

De actie van het Palestina Comité was zeer gerechtvaardigd. Het Belgisch voorzitterschap van de Europese Raad vieren zonder één kritische noot bij wat Europa vandaag doet, zou ronduit hypocriet zijn. Europa sluit de ogen voor de openlijke etnische zuivering die bondgenoot Israël in Gaza uitvoert. Daar aandacht voor vragen is niet “het feest verstoren” (zoals Jan Jambon zegt) maar het feest in een realistisch perspectief zetten.
De open brief van ons gemeenteraadslid Dirk Tuypens op De Wereld Morgen kan je hier lezen. Een aanvullende opinie van Maja De Belder op De Wereld Morgen kan je hier vinden.