Blijf maar lekker op de wachtlijst wonen!

We stelden op de gemeenteraad voor om in Mechelen een projectlast in te voeren, een nuttig instrument in de strijd tegen de nijpende wooncrisis. Het stadsbestuur ziet zo'n projectlast wel zitten, maar stemt toch tegen. Hoe zit dat?

Meer informatie over dit thema kan je in ons verkiezingsprogramma vinden: 'Van vastgoedmarkt naar recht van wonen'

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.
  • Dirk Tuypens
    publiceerde deze pagina onder Nieuws 2019-04-02 22:52:49 +0200
  • Dirk Tuypens
    publiceerde deze pagina onder Nieuws 2019-04-02 22:47:15 +0200
  • Peter Bogaerts
    heeft gereageerd 2019-03-27 20:41:49 +0100
    @Kathinka Torfs: Deze discussie gaat niet over de woonbonus, noch over extra belastingen voor particuliere huizeneigenaars. Wat je in ons programma over de woonbonus kan vinden is dit: “We herzien het systeem van de woonbonus wat betreft nieuwe aanvragen. We herverdelen de bonus ten voordele van de 60% laagste inkomens.” Momenteel doet de woonbonus de prijzen stijgen en is het vooral in het voordeel van de rijkste gezinnen. Dus u hoeft zich helemaal niet aangevallen te voelen door de voorstellen van de PVDA, in tegendeel. De hervorming van het systeem is broodnodig om de woonbonus om te vormen in het voordeel van de laagste inkomens.
  • Kathinka Torfs
    heeft gereageerd 2019-03-15 12:51:41 +0100
    Dus jullie gaan er gemakshalve ook maar van uit dat iemand met een eigen woning rijk genoeg is om nog méér extra taxen te betalen en de woonbonus af te nemen.
    Dankzij mijn eigendom heb ik nu wél een dak boven l’n hoofd, want ik betaal minder dan de gemiddelde huurprijs… die ik me niét kan permitteren! 😡 en aangezien de staat nú al denkt dat iemand met een eigendom rijk is, heb ik ondanks een minimum invaliditeitsuitkering geen recht op eender welke andere steun. Maar de hypotheek moet – net als een huur – wél betaald worden.
    Erg sociaal vind ik pvda niet zenne. Eerder sociaal op een liberale manier 😡
  • Annemie Deconinck
    heeft gereageerd 2019-03-14 17:34:03 +0100
    Mooi voorstel ! Helemaal in de lijn van ons programma. Maar ja, je hebt er anderen voor nodig. Luister maar even enkele minuutjes naar ons gemeenteraadslid.